Puruvana, tondihobu ja muud loomad
Eesmärk
Programmi käigus tutvume tiigi eripäradega elukeskkonnana. Läbi praktilise tegevuse saavad õpilased ise tiigieluga tutvuda – kahvata, putukaid uurida ja määrata, veeproove võtta jpm.
Sihtgrupp
II-III kooliaste, võimalus kohaldada ka teistele kooliastmetele.
Märksõnad
Limused ja teod. Konnakullesed. Seisuveekogude elustik. Määramine. Puruvana ja tondihobu. Tiik, jõgi, järv.
Koht ja aeg
Kahetunnist programmi viime läbi mais ja juunis Pärlijõe vanajõe soodil, sobib ka koolilähedane tiik vm seisuveekogu.
Räägime tiigi eripäradest võrreldes teiste veekogudega.
Mõõdame veetemperatuuri.
Püüame putukaid ja teisi tiigielanikke, vaatleme neid ning õpime tundma (suuremad lapsed määravad ise, kellega tegu).
Õpilane õpib mõistma, et tema tegevus ei tohi loodust kahjustada – seega laseme kõik tiigielanikud uuesti oma koju tagasi.
III kooliaste, selgrootute loomade tunnused ja eluprotsessid (bioloogia)
II kooliaste Vesi kui elukeskkond (loodusõpetus).
Määrame pisiloomi
Ujur, sääsevastne või tondihobu?